Przejdź do treści

Prawa i obowiązki pacjenta

Szanowni Państwo,

kadra medyczna oraz personel administracji Szpitala dokładają wszelkich starań, by opieka nad Pacjentem spełniała oczekiwania chorego w zakresie leczenia. Jeśli jednak uznacie Państwo, że w trakcie pobytu w naszym Szpitalu zostały naruszone Wasze prawa, możecie złożyć skargę do:

Pełnomocnik  ds. Praw Pacjenta Szpitala Powiatowego w Szamotułach
Aleksandra Klijewska
Kontakt: wtorek i czwartek w godz. 14:00 - 15:00
Tel. 61 29 27 101
E-mail: a.klijewska@szamotuly.med.pl

 

Macie Państwo również prawo skierować swoje uwagi i skargi do Rzecznika Praw Pacjenta, działającego przy Ministerstwie Zdrowia w Warszawie.

Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta:
800 190 590

(z tel. stacjonarnych i komórkowych)
czynna całodobowo

Swoje zastrzeżenia można przekazać drogą pocztową, na adres:
Rzecznik Praw Pacjenta – ​​​​Bartłomiej Łukasz Chmielowiec,
ul. Płocka 11/13
01-231 Warszawa
kancelaria@rpp.gov.pl
fax: (22) 506  50  64
 
Przyjęcia interesantów w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta odbywają się w:
  • poniedziałek – w godzinach od 9:00 do 18:00
  • wtorek w godzinach od 9:00 do 15:00
  • środa w godzinach od 9:00 do 15:00
  • czwartek w godzinach od 9:00 do 15:00
  • piątek w godzinach od 9:00 do 15:00
Uwaga!
Zgodnie z art. 50 ust. 2 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta wniosek kierowany do Rzecznika jest wolny od opłat. - Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r.o prawach pacjenta i Rzeczniku praw pacjenta

Kartę Praw Pacjenta znajdziecie na stronie:
www.bpp.gov.pl 

 

Pliki do pobrania

Prawa Pacjenta

Obowiązki Pacjenta

Fundusz kompensacyjny zdarzeń medycznych

Regulamin odwiedzin 
 
Czynności pielęgnacyjno-opiekuńcze przez krewnych lub osoby wskazane przez pacjenta