Przekazujemy informację o nowej inicjatywie Ministerstwa Zdrowia oraz Narodowego Funduszu Zdrowia, jaką jest Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK), która została uruchomiona 25.05.2021. TPK jest przedłużeniem Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej poza godzinami działania Podstawowej Opieki Zdrowotnej.
Infolinia funkcjonuje pod numerem 800 137 200 od poniedziałku do piątku w godzinach 18:00 – 8:00 oraz w weekendy i święta od 8:00 do 8:00 następnego dnia. W razie potrzeby poprzez TPK można uzyskać poradę medyczną, e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Połączenie jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski – platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju.
Pod tym numerem dyżurują pielęgniarki, położne i lekarze. W pierwszej kolejności z pacjentem łączy się pielęgniarka lub położna. Jeśli pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekierowywany jest do lekarza.
Porady są udzielane po polsku, angielsku, rosyjsku, ukraińsku oraz w formie wideokonferencji z tłumaczem języka migowego dla osób z niepełnosprawnościami.
Warto zapisać ten numer telefonu: 800 137 200!